מחיר שימור דם טבורי - עלות, שיקולים, מחשבות

לידה הפכה בשנים האחרונות לעניין יקר, הבדיקות הרבות, השירותים והמוצרים המוצעים להורים לעתיד תואמים את יכולתם ורצונם של ההורים המוכנים להשקיע כמעט כל סכום כדי לוודא ולהבטיח את בריאות ילדיהם.

אחת ההחלטות שעל ההורים לקבל האם לשמר את הדם הטבורי של ילדם. מדובר בעלות כספית לא מבוטלת ועל כן מעמיד דילמה גדולה בפני ההורים.

הסבירות, כי ישתמשו במנה אינה בהכרח גבוהה ואילו ההוצאה הכספית גבוהה, אך הורים רבים אינם רוצים לעמוד בפני הסיכוי הנמוך, שאחד מילדיהם יחלה במחלה נוראית והם בשל שיקול של עלות כספית לא שמרו את מנת הדם הטבורי, שיתכן והיתה יכולה להוות פתרון רפואי. שמירה בבנק דם טבורי פרטי תמורת תשלום תבטיח את זמינות מנת דם טבורי בעתיד לצורך בהשתלה עבור בני המשפחה בלבד. לקריאה על ההבדלים בין בנק דם טבורי ציבורי לפרטי.

אני ממליץ לבצע השוואת מחירים בין הבנקים השונים, (ניתן גם למלא את הטופס בצד שמאל ולקבל הצעות ישירות אליכם ללא טרחה) לשמירת דם טבורי כדי לעמוד על המחיר הריאלי בתחום. עלות שמירת הדם היא הרבה פעמים פונקציה של נגזרות רבות ולכן כדי שתהיו רגועים יותר בקבלת ההחלטה כדאי כי תבינו מה אתם בדיוק מקבלים בתמורה לכספכם שלכם. (ניתן גם למלא את הטופס גם כאן)

אז מה בדיוק כלול במחיר אותו אתם משלמים בשמירת הדם הטבורי?

בכל בנק יציעו לכם חבילות שונות שקשה מאוד להשוות ביניהן. אנסה להביא מספר אלמנטים, אשר כלולים בחלק מההצעות המחיר של בנקי הדם הטבורי. אני תקוה כי רשימה זו תתן לכם נקודת התחלה טובה בשיחות עם נציגי המכירות של הבנקים השונים.

פיצול פיזי של מנת הדם הטבורי
בחלק מהחבילות של בנקי הדם הטבורי יוצעו לכם לפצל את המנה לשתיים, כל זאת כדי להבטיח שבמידה ומנת הדם ניזוקה מכל סיבה שהיא כאסון טבע, תקלה טכנית או טעות אנוש עדיין תהיה חצי מנה נוספת תקינה ושמישה להשתלה בעת הצורך.
פיצול המנה אם בארץ ואם בחו"ל כרוכה בתוספת עלות.

פרק זמן של שימור הדם הטבורי
כיום אין עדיין ממצאים המעידים על תקינות הדגימות לאחר 20 שנה. קיים בנק אחד, אשר מבטיח לשמור את המנה לארבעים שנה. יתכן מאוד שאכן הדבר אפשרי, אך כרגע אין ודאות מלאה מאחר ולא עברו מספיק שנים כדי לבדוק אם אכן המנה עדיין תקינה לצורך השתלה.
קיימים מסלולים שונים של שמירה כדי להקל עליכם את אופן ביצוע התשלום. חלק מהחברות מאפשרות תשלום שנתי או מסלול לחמש שנים וחלק דורשות תשלום מראש לכל התקופה של העשרים שנה.

חשוב לציין שלאחר פרק הזמן של העשרים השנים הראשונות יש תשלום פר שנה.
עלות שימור הדם הטבורי אינה זולה כלל למשפחה הישראלית הממוצעת ונע סביב המחיר 6500-7500 שקלים. כל תוספת של שרות תעלה את מחיר השימור ואף עשוי להגיע למחיר של 9000 ₪.

חשוב לציין, שלחלק מחברות הפרטיות יש הסכמים עם קופות החולים להשתתפות בעלות השימור, על כך כתבתי במאמר הסדרי קופות החולים להוזלת עלויות בשימור דם טבורי ואז ההשתתפות העצמית יכולה להגיע למחיר האטרקטיבי של 2000 ₪ בלבד.

חלק מהחברות דם טבורי מציעות תוכניות מימון כדי להקל עליכם במימון עלות השימור. כמו כן יש לבדוק האם החברה מאפשרת פריסת התשלומים לאורך תקופה ממושכת (חלק מהחברות מאפשרות פריסה על פני מספר שנים).

דמי רישום
ברוב החברות עלות דמי הרישום הינה סביב המחיר של 700 ש"ח. יש לבדוק עם כל חברה על גובה דמי הרישום ומדיניות דמי הביטול במקרה ואתם מחליטים לבסוף לא לשמור או שאין המנה עומדת בקריטריונים של שמירה. לכל חברה מדיוניות אחרת.

חברת ביטוח
חשוב מאוד לתת את הדעת מה קורה כאשר באמת נדרשים לדם הטבורי בעתיד. השתלת תאי הגזע הינה פרוצדורה שעלותה יקרה מאוד. ביטוח נלווה לשימור דם טבורי מוצע על ידי בנקי הדם הטבורים הפרטיים, ומומלץ להקפיד לקרוא את הפוליסה ולשים לב לנקודות הבאות : יש לבדוק עם איזו חברת ביטוח הבנק הטבורי משתף פעולה, את מי בדיוק הפוליסה מבטחת ועד איזה גובה הוצאות רפואיות של השתלת המנה היא מכסה. פוליסת הביטוח ככל ביטוח אחר מורכבת מסעיפים רבים ויש לבדוק אותם לעומק.

חשוב לומר כי כיום, השתלת תאי הגזע (ממוח עצם או מדם טבורי) הינו חלק מסל הבריאות והוא ממומן על ידי קופות החולים השונות. במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי זכאי אזרח ישראלי, הזקוק להשתלת תאי גזע למימון ההשתלה.

יש לבדוק שהפוליסה של הביטוח לא מכסה השתלת תאי גזע רק מדם טבורי של המבוטח ולא רק מתורם זר, אלא יש לוודא שהפוליסה תכלול מצב שיאלצו לחפש תאי גזע ממקורות אחרים ולא רק ממקור של דם טבורי (למשל מח עצם).

נקודה חשובה נוספת לבדיקה בשימור דם טבורי הינה היקף הפוליסה. מרבית הסיכויים כי תזדקקו למנת דם טבורי להשתלה בעבור מישהו מדרגה ראשונה לתינוק ולא לתינוק עצמו, ועל כן חשוב לתת את הדעת כי הפוליסה הינה משפחתית ולא רק אישית לתינוק ממנו נלקחה מנת דם טבורי.

קיים הבדל בין רכישת פוליסה לשמירת דם טבורי מבנק דם טבורי, לבין רכישת הפוליסה מחברת ביטוח חיצונית. כשהפוליסה הינה קולקטיבית למעשה מדובר בשיווק ישיר של פוליסות ללקוחות על ידי בנק הדם הטבורי הפרטי, אשר רכש מחברת הביטוח (חבילת פוליסות ). במקרה שכזה האחראי על הפוליסה שלכם הוא בנק הדם עצמו. לעומת זאת פוליסת ביטוח אישית אשר נרכשת ישירות מחברת הביטוח. לכן אסכם ואומר כי יש לברר מי עומד מאחורי הפוליסה ומה הן המשמעויות הנגזרות מכך. תשלום ישירות של הלקוח לחברת הביטוח עדיף בעיקר משיקולי יציבות וותק.

קביעת פיצויים כספיים – חשוב לבדוק מי למעשה קובע האם וכיצד לשלם למבוטח את הפיצוי. מומלץ לבדוק מול בנק הדם הטבורי הפרטי שבחרתם כיצד הליך זה מבוצע. קיימים מקרים מסוימים בהן הפוליסה מחייבת חוות דעת של שני רופאים מומחים אשר יקבעו האם יש סכנה ממשית לחיי המבוטח או המבוטחים ורק אז הם יהיו זכאים לפיצוי.

תקרות קבועות להחזר הוצאות – עלות הוצאות רפואיות בעת הצורך אם עלות האישפוז בבית חולים בארץ או בחו"ל או מחיר התרופות הגבוה מחייב לתת את הדעת גם לנקודה זו בפוליסת הביטוח. לכן יש לבדוק האם יש החזר הוצאות ללא תקרה. כמו כן, יש לבדוק האם הפוליסה מכסה החזר הוצאות אישפוז בחו"ל.והאם הפוליסה של שימור הדם הטבורי מכסה תרופות לא רק בזמן האישפוז אלא גם לפני האישפוז ואחריו.

מבצעים והנחות
כל בנק טבורי פרטי ינסה לפתות אתכם במגוון מבצעים והנחות, אשר משתנות לעיתים קרובות, לכן יש לשים לב לשינויים. לבנקים יש הסדרים עם ארגוני עובדים וחברות מסחריות גדולות ולכן כדאי לבדוק האם אתם זכאים להנחה בשימור הדם הטבורי. בחלק מהחברות אתם זכאים לקופוני הנחה ברכישת מוצרים ושירותים לתינוק וליולדת.

המלצתי כרגע היא שתבדקו ממה מחיר שימור הדם הטבורי מורכב. נסו לברר כמה שיותר מידע מהבנקים ואל תקבלו החלטה על פי המחיר בלבד.

לסיכום אומר כי במידה והחלטתם לשמור דם טבורי בבנק פרטי אז מומלץ לבדוק את המחיר במספר בנקים, אני מקווה כי כתבה זו נתנה לכם הבנה טובה יותר לגבי מרכיבי עלות השימור. מחיר שימור דם טבורי תלוי בהרבה גורמים המשתנים מעת לעת (מבצעים והטבות). המלצתי, התקשרו אל בנקי הדם הטבורי השונים או השאירו את הפרטים בטופס מצד שמאל (ניתן למלא את הטופס גם כאן) באתר זה ואנו נדאג, שנציגי חברות הדם הטבורי יחזרו ישירות אליכם במהרה עם מידע מעודכן והצעות מחיר בהתאם לדרישותיכם.

לקריאת מאמרים נבחרים:

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?
שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

אין לייחס למידע המופיע באתר תחליף לעצה רפואית, התייעצות עם רופא או חוות דעת מקצועית. לקריאה על תנאי השימוש באתר.

Scroll to Top

שמירת דם טבורי - קבל/י הצעות

הרשמו עכשיו, חינם וללא התחייבות!