איסוף דם טבורי בבית חולים איכילוב (בבי"ח "ליס" ליולדות)

במסגרת סקירתי אודות בתי החולים והבנקים העוסקים באיסוף דם טבורי אציג את המאפיין כל אחד ואחד מן המוסדות הללו וגם טיפים מעשיים לאיסוף דם טבורי בהם. אפתח הפעם בבית החולים איכילוב.

לאיסוף דם טבורי בביה"ח איכילוב קיימות שלוש דרכים:

1. בנק דם טבורי ציבורי – פרויקט לאומי, ששותפים בו מספר מרכזים רפואיים וארגונים בארץ. נכון להיום נכללים בו בתי החולים איכילוב, וולפסון, הדסה עין כרם ,בית החולים ליולדות של הסהר האדום במזרח ירושלים, בית החולים ביקור חולים בירושלים ומעיני הישועה בבני ברק. כמו כן בבנק דם טבורי ציבורי זה לוקחות חלק אגודות ידידי מד"א ברחבי העולם, האגודה למלחמה בסרטן ועמותת ICBB.

הדם הטבורי נאסף על ידי מיילדות, בשיתוף עם מתנדבי מד"א. שירות זה הינו זמין רק בחלק משעות היממה, בהתאם לנוכחות נציג מד"א. הדם הטבורי נאסף ונשמר בבנק הדם הציבורי, ובמקרה הצורך יינתן לכל דורש עפ"י התאמה גנטית. השירות ניתן ללא תשלום. בבית חולים איכילוב מד"א היא זו אשר מפעילה את בנק הדם הטבורי הציבורי. יולדת, אשר מעוניינת לתרום את הדם לבנק הציבורי, פונה למד"א בטלפון 1800-400-101 (שלוחה 5) לצורך קבלת מידע מפורט על ההליך. (פירוט רב יותר קיים בקטע העוסק בהבדלים בין הבנק הדם הציבורי לפרטי)

2. בנק דם טבורי פרטי כלומר איסוף הדם באופן פרטי מבוצע על ידי בנקי הדם הטבוריים הפרטיים (טבורית, תא לחיים). השרות ניתן בתשלום ובהתאם להסדרים עם קופות החולים וחברות הביטוח. יש צורך בתיאום מראש מול החברה. הדם נאסף על ידי צוות המיילד אל תוך ערכה מיוחדת, נשלח ישירות לבנק הדם הפרטי, ונשמר רק עבור המשפחה.

3. איסוף ושימור דם חבל הטבור במרכז הרפואי ת"א – איכילוב על-ידי חברת "קריוסייב" – חברה זו גם היא הינה בנק דם טבורי פרטי, אך אני מסווג אותה בקטגוריה נפרדת, מאחר שהיא מזוהה עם בית החולים איכילוב. חברת "קריוסייב", אשר זכתה במכרז לרכישת שירותי מעבדה לעיבוד ושימור תאי גזע במרכז הרפואי תל-אביב, פתחה בתחילת שנת 2007 מעבדה מתקדמת לשמירת תאי גזע מחבל הטבור במכון ההמטולוגי בבית החולים איכילוב, וזאת בניהולה של פרופ' אלה נפרסק. המעבדה עוסקת בעיבוד ושמירה של תאי גזע טבוריים עבור יולדות המעוניינות בכך, באמצעות איסוף דם מחבל הטבור.

דם טבורי נאסף על ידי הצוות המיילד ב"ליס" מיד לאחר הולדת התינוק, אחרי ניתוק חבל הטבור. מנת הדם נשלחת מיידית ממיטת היולדת למעבדה לעיבוד והקפאה, ותוכל לשמש את היילוד ואת בני משפחתו בעתיד, אם יזדקקו להשתלה. המעבדה פועלת באישור משרד הבריאות ועפ"י תקני ISO מחמירים.  בית החולים איכילוב מחויב בשמירת הדגימות ל-20 שנה לפחות.

חברות במועדון היולדות "מאמי ליס" בבית החולים "ליס" שבאיכילוב ייתן זיכוי כספי בהזמנה של איסוף דם טבורי בחברת "קריוסייב".

בהמשך אשתדל לסקור, כאמור בתי החולים ובנקי הדם העוסקים באיסוף דם חבל הטבור. ואציג את המייחד כל אחד מהם.

לקריאת מאמרים נבחרים:

דם טבורי למתחיל – איסוף, שימור והשתלת דם טבורי
האם לשמור דם טבורי
ההבדלים בין בנק טבורי פרטי לציבורי

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?
שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

אין לייחס למידע המופיע באתר תחליף לעצה רפואית, התייעצות עם רופא או חוות דעת מקצועית. לקריאה על תנאי השימוש באתר.

Scroll to Top

שמירת דם טבורי - קבל/י הצעות

הרשמו עכשיו, חינם וללא התחייבות!