שימור דם טבורי - הסדרי קופות החולים להוזלת עלויות

בעקבות פניות של גולשים בנושאים טכניים הכרוכים בהחלטה, האם לשמר דם טבורי, החלטתי הפעם לדחות את הדיון הכול כך חשוב בנושא תזמון חיתוך חבל הטבור ולהרחיב בענייני הנחות והסדרים של חברות בנקי הדם הטבורי וקופות החולים:

קופת חולים מכבי, קופת חולים מאוחדת, קופת חולים כללית וקופת חולים לאומית.

כפי שציינתי בעבר, שימור הדם הטבורי יכול להתבצע בבנק דם טבורי ציבורי בצורה של תרומה או בבנק דם טבורי פרטי בעבור תשלום של כמה אלפי שקלים. (לקריאה על ההבדלים בין הבנק הטבורי הציבורי לפרטי).

למען המעונינים לשמור את הדם הטבורי של תינוקם באופן פרטי, החלטתי לבדוק את ההסדרים של חברות בנקי הדם הטבורי עם קופות החולים השונות, כדי לראות היכן ניתן לקבל הנחה משמעותית ובאיזה סכום כספי מדובר. אני מביא לכם בכתבה קצרה זו את עיקר הממצאים.

חשוב להדגיש, איסוף הדם הטבורי הפרטי מתבצע בכל בתי החולים.

אני ממליץ לבצע השוואת מחירים בין הבנקים השונים, (ניתן גם למלא את הטופס בצד שמאל ולקבל הצעות ישירות אליכם ללא טרחה) לשמירת דם טבורי כדי לעמוד על המחיר הריאלי בתחום. עלות שמירת הדם היא הרבה פעמים פונקציה של נגזרות רבות ולכן כדי שתהיו רגועים יותר בקבלת ההחלטה כדאי כי תבינו מה אתם בדיוק מקבלים בתמורה לכספכם שלכם.

הסדרים מיוחדים לחברי קופת חולים מכבי

תא לחיים
מבוטחות "מכבי שלי" זכאיות לשימור במימון הקופה והשתתפות עצמית של 2,860 ₪ בלבד ל-15 שנות שימור.

קריוסייב
למבוטחות "מכבי שלי" (לפחות 6 חודשים) החזר של עד 2,000 ₪ בעבור שימור דם טבורי בכפוף לתקנון "מכבי שלי".

טבורית – ראו הודעת טבורית
מבוטחות "מכבי שלי" הנמצאות בהריון ולאחר לידה ונמצאות שישה חודשים לפחות בתוכנית "מכבי שלי" זכאיות לשימור וביטוח דם טבורי בעלות ההשתתפות העצמית בגובה 2,500 ש"ח* בלבד. הזכאות בתוקף מ-1.11.2020 (כל זאת כפוף לתקנון "מכבי שלי").

קופת חולים מאוחדת
מבוטחי קופת החולים "מאוחדת", החברים בתוכנית "מאוחדת שיא", זכאיות להנחה בשימור דם טבורי. קופת החולים מאוחדת הגיעה להסדרים עם חברת טבורית (בנק דם טבורי בבית החולים שיבא, תל השומר). הבחירה בבנק הטבורי היא על פי בחירתה של המבוטחת. ההטבות למבוטחי "מאוחדת" ניתנות רק אם היולדת מבוטחת בקופה.

תא לחיים
מבוטחות "מאוחדת שיא" – הסכם בלעדי עם חברת "תא לחיים", שימור בעלות ההשתתפות העצמית בגובה 2,799 ש"ח* בלבד (כפוף לתקנון הקופה).

קריוסייב
למבוטחות מאוחדת: הנחה של 500 ₪ ממחיר המחירון.

טבורית – ראו הודעת טבורית
הסכם בלעדי עם חברת "טבורית", שימור וביטוח דם טבורי בעלות ההשתתפות העצמית בגובה 2,695 ש"ח* בלבד (כפוף לתקנון הקופה).

הסדרים מיוחדים לחברי קופת חולים כללית

תא לחיים
מבוטחות "כללית פלטינום" זכאיות להחזר של עד 2000 כחלק מ"סל ההריון" (מותנה בחברות "כללית פלטינום" מעל תשעה חודשים ביום הלידה).

קריוסייב
למבוטחות כללית "מושלם פלטיניום": (לפחות 9 חודשים) החזר של עד 8,000 ₪ בעבור שימור דם טבורי בכפוף לתקנון כללית מושלם פלטיניום.

טבורית – ראו הודעת טבורית
מבוטחות "כללית מושלם פלטינום" החברות בתוכנית מעל 9 חודשים, זכאיות להחזר בשימור דם טבורי במסגרת סל הריון, עד 75% מההוצאה בפועל ועד לתקרה של 2,000 ₪*. (כפוף לתקנון כללית מושלם פלטינום).

.
הסדרים מיוחדים לחברי קופת חולים לאומית

נכון להיום שמירת דם טבורי אינו חלק מסל הבריאות או הביטוחים המשלימים של קופת חולים לאומית. ושמירת הדם הטבורי נעשית באופן פרטי בלבד.

תא לחיים
מבוטחות "לאומית זהב" זכאיות להחזר של עד 2000 כחלק מ"סל ההריון" (מותנה בחברות "לאומית זהב" מעל תשעה חודשים ביום הלידה).

קריוסייב
למבוטחות לאומית: הנחה של 500 ₪ ממחיר המחירון.

טבורית – ראו הודעת טבורית
מבוטחות "לאומית זהב" – זכאיות להחזר בשימור דם טבורי במסגרת סל הריון, עד 75% מההוצאה בפועל ועד לתקרה של 2,000 ₪*  (כפוף לתקנון לאומית זהב).

בעתיד הקרוב אביא סקירה על אפשרויות נוספות כדי לממן את שימור הדם הטבורי הפרטי: בבנקי הדם הטבורי יש אפשרויות למימון חוץ בנקאי, בו ההורים בוחרים את גובה ההחזר החודשי כמו כן, אסקור את סוגי הביטוחים השונים (כביטוח מנת הדם וההוצאות הכרוכות בשימושה בארץ ובחו"ל) העומדים לרשות ההורים בבואם לשמור את הדם הטבורי

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?
שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

אין לייחס למידע המופיע באתר תחליף לעצה רפואית, התייעצות עם רופא או חוות דעת מקצועית. לקריאה על תנאי השימוש באתר.

Scroll to Top

שמירת דם טבורי - קבל/י הצעות

הרשמו עכשיו, חינם וללא התחייבות!