השתלת דם טבורי באוסטרליה

חייו של נער בן 15 תושב פרת', אוסטרליה ניצלו בזכות השתלת תאי גזע ממקור דם טבורי של תינוק, אשר נולד בצרפת .

הרופאים בישרו לראיין ליבורן בן ה-15 דאז ולמשפחתו את החדשות הטובות, כי נמצאה מנת הדם הטבורי המיוחלת. דם טבורי אשר אותר היה מגופו של תינוק, שזה עתם נולד בצרפת. משלוח יקר ערך של תאי גזע, שהופקו מתוך דם חבל הטבור של התינוק, יאריכו את חייו של ראיין.

בשורה משמחת זו סיימה תקופה ארוכה של חוסר ודאות עבור ראיין, שחלה במחלת דם נדירה, ואשר הפכה לאחרונה לפצצת זמן של ממש, עם סיכון משמעותי למוות מלויקמיה קשה.

לאחר מאמצים רבים למציאת התאמה להשתלת מח עצם (סיכוי של אחד ל – 70 מליון), מאמצים שלא עלו יפה, הרופאים בבית החולים החליטו בחודש יוני האחרון לבצע השתלת תאי גזע ממקור דם טבורי של הילד מצרפת, שנרשם רק לאחרונה למאגר העולמי של תאי גזע.

במשך מספר שבועות מצבו של ראיין היה חמור מאוד. כולם מסביבו ציפו לראות כיצד יגיב גופו ל תאי הגזע הטבוריים שהושתלו בו. האם יצליחו להיקלט ולרפא אותו ממחלתו הקשה או שמא לא ייקלטו בצורה ראויה ויפתחו את מחלת ה 'שתל כנגד המאכסן' GVHD, אשר נפוצה מאוד בחולים, אשר עברו השתלה. לרוע המזל, בריאותו של ראיין הוחמרה בשל זיהום ויראלי, שתקף אותו בעודו בבית החולים, זמן קצר לפני שעבר את השתלת הדם הטבורי.

בסופו של דבר, הוריו ומשפחתו נתבשרו, כי גופו של ראיין הצליח לעבור בשלום את החלק הקשה של קליטת שתל דם חבל הטבור.

למרות ההצלחה, ככל הנראה גופו של ראיין לא יוכל להחזיק מעמד שנים ארוכות. ראיין חזר הביתה לאחרונה, אחרי זמן רב, בו היה מרותק לבית החולים.

אימו אומרת, כי לא חשבה שיום שכזה יגיע בכלל, מאחר שמצבו של ראיין היה כל כך חמור לפני ההשתלה. "פשוט נדהמתי ממה שעשו הרופאים כדי להציל את ראיין… אנחנו כל כך אסירי תודה".

מתוך: French newborn a saviour for teen", thewest.com.au, 9th August, 2008"

מאמרים נבחרים:

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?
שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

אין לייחס למידע המופיע באתר תחליף לעצה רפואית, התייעצות עם רופא או חוות דעת מקצועית. לקריאה על תנאי השימוש באתר.

Scroll to Top

שמירת דם טבורי - קבל/י הצעות

הרשמו עכשיו, חינם וללא התחייבות!