מחזיקים אצבעות להצלחת השתלת הדם הטבורי של עמית קדוש

עמית קדוש, הילדה חולת הסרטן שריגשה את המדינה, המריאה לארה"ב בדרכה לקבל טיפול רפואי, שעשוי להציל את חייה. השתלת תאי גזע מדם טבורי, שנמצאה עבורה בארה"ב.

לאחר תשעה חודשים בהם סבלה מכאב ופחד יש לה סיבה לחייך ולהיות אופטימית. מחלת הסרטן התגלתה זמן קצר לפני שהחלה את לימודיה בכיתה א'. ב21 בינואר עמותת "עזר מציון" יזמה מבצע התרמה ארצי במטרה לאתר עבורה ועבור חולים נוספים תורמי מח עצם. 62 אלף דגימות דם נאספו מאזרחים שנענו לקריאה והתייצבו בתחנות האיסוף. לרוע המזל אף אחת מתרומות הדם לא נמצאה מתאימה לה או לילד בן השלוש דן-דן נבו. עם זאת לתשעה ילדים ומבוגרים אחרים כן נמצאו תורמים מתאימים וכך קבלו הזדמנות חדשה לחיים.

בשבועות האחרונים נתבשרה המשפחה של עמית, כי בארה"ב נמצאה תרומת דם טבורי, שמתאימה באופן חלקי לעמית ושעשויה לעזור לה להחלים. בסיוע של ד"ר ברכה זיסר והרב אלימלך פירר החלה המשפחה להתכונן לנסיעה לארה"ב. עמית צפויה לשהות במרפאה לצורך ההשתלה בין ארבעה חודשים לחצי שנה.

כשעמית היתה בפתח נמל התעופה בן גוריון עטפה אימה נעמי את פניה במסיכה כדי להגן עליה מפני חיידקים. עמית קפצה באושר על המזוודות ובובותיה בידיה. "אני נוסעת עם המשפחה ואני רוצה לראות את פסל החירות ולהכיר המון ילדים חדשים, אך אני הכי רוצה הכי עולם זה להיות בריאה".

ד"ר אריק אלפר, רופא הילדים שזכה בתוכנית "השרדות 2" הוזמן ע"י אביה של עמית יובל להצטרף למסע לארה"ב.

יובל קדוש הסביר כי "אני מתרגש, אנו יוצאים לדרך חדשה. תרומת מוח עצם היתה יכולה להיות טובה יותר מאשר תרומת דם טבורי שמתאימה רק באופן חלקי, אבל זה מה שיש ועם זה ננצח".

מאחר ומדובר בהתאמה חלקית בין עמית לדם הטבורי של התורם, קיים חשש שתהיה דחייה של ההשתלה ע"י מערכת החיסון של גופה.

אז מהו אותו דם טבורי?

דם טבורי הוא דם, אשר נאסף מחבל הטבור או מהשליה מיד עם תום תהליך הלידה. זהו דם עשיר בתאי גזע (נקראים גם תאי אב) , אשר ניחנים בשני יתרונות משמעותיים. התאים בעלי יכולת התחדשות וכן מסוגלים להתפתח לכל סוגי התאים הקיימים בגוף.

כאשר תאי הגזע נאספים מדם חבל הטבור ומושתלים בגופם של חולי סרטן, הם מסייעים להם להחלים מההשפעות המזיקות של טיפולי הכימותרפיה. הטיפול הכימותרפי משמיד את תאי מוח העצם. השתלת תאי דם טבורי מאפשרת לחולה לקבל מקור מח עצם בריא, אשר יסייע למערכת החיסון של הגוף להלחם ביתר יעילות ומהירות במחלת הסרטן.

באגודה למלחמה בסרטן מסבירים, כי השתלת תאי גזע נעשית כטיפול בסרטן הדם (לוקמיה") או כטיפול במחלות לא סרטניות.

בישראל קיימים מספר מאגרי דם אשר נשמרים בהם דם טבורי. בנקי דם טבורי ציבורי כמד"א, תל השומר ו"בדמייך חיי", אוספים את מנות הדם הטבורי ושומרים על התרומות ללא כל עלות. עם זאת התרומות עומדות לרשות הציבור ולא שומורות רק לבני המשפחה התורמת.

במידה ותרצו שמנת הדם הטבורי תשמש רק את התינוק ואת בני משפחתו, ניתן לפנות לבנקי הדם הטבורי הפרטיים: טבורית, קריוסייב ותא לחיים.

אנו כולנו מחזיקים אצבעות ומתפללים למען החלמתה של עמית.

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?
שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

אין לייחס למידע המופיע באתר תחליף לעצה רפואית, התייעצות עם רופא או חוות דעת מקצועית. לקריאה על תנאי השימוש באתר.

Scroll to Top

שמירת דם טבורי - קבל/י הצעות

הרשמו עכשיו, חינם וללא התחייבות!