סוף עצוב - הנער עמרי עטיה נפטר ממחלת הסרטן

לפני כשנתיים עמד עמרי עטיה מחולון במרכז מבצע לגיוס תורמים פוטנציאליים למאגר מח עצם של עמותת עזר מציון וריגש את המדינה עם חיוכו וסיפורו האישי. במהלך המבצע, 31 אלף איש תרמו ואכן באורח נס, נמצא לעמרי תורם מתאים והוא עבר השתלת מח עצם . מצבו השתפר, אך מחלת הסרטן חזרה אליו בשנית. הוא נאבק במחלה כמעט שלוש שנים אבל הלילה גופו נכנע ולא הצליח להתגבר על מחלת הלוקמיה.

עומרי עטיה חלה לפני כשנתיים וחצי במחלת הלוקמיה ולאחר שטיפולי הכימותרפיה לא עזרו בשיפור במצבו, המליצו רופאיו למשפחתו על ביצוע השתלת מח עצם. אך משום שלא נמצא תורם מתאים במאגרים, יצאו בעמותת "עזר מציון" בקמפיין לאיתור תורם מתאים עבורו. את אותו קמפיין הוביל עמרי. בעקבות המבצע נאספו כ-31 אלף מבחנות ובאורח נס נמצא תורם מתאים לעמרי (למרות שהסיכויים לכך היו פחות מ-5 אחוזים) וכן תורמים ל-14 חולים נוספים.

ד"ר ברכה זיסר, מנהלת המאגר הלאומי למח עצם של "עזר מציון", בישרה על איתור התורם המתאים בן ה-30 ממרכז הארץ, עבור עמרי בשיחת טלפון לעמרי ואמו. עמרי סיפר אז: "אמא שלי אמרה לי שיש לנו תורם ואני קפצתי וצעקתי והלכתי לחדר של אחי וסיפרתי לו ורקדנו". במסיבת העיתונאים שהתקיימה אז שפע עמרי חיוכים והעתיר חום וחיבוקים על בני משפחתו, ברכה זיסר ואנשי עזר מציון.

בתחילת ינואר 2008 עבר השתלת מח עצם אשר נקלטה בגופו. מאז ההשתלה אושפז עמרי תקופות ממושכות בטיפול נמרת או בידוד וסבל מסיבוכים. רק כשחזר שוב הסרטן איפשרו לו הרופאים לצאת הביתה ולחגוג את חג הפסח עם המשפחה. "הוא נשאר אותו ילד מדהים עד לרגע האחרון", אומר הדוד "רק לפני עשרה ימים עוד אמר לאחת הרופאות " אצא מזה ועוד 20 שנה אבוא לבקר אותך בבית". עד לרגע האחרון חשב עמרי על הסביבה שלו. הוא קיבל תרופה יקרה מחוץ לסל התרופות ואמר שהוא דואג שלהורים שלו לא יישאר כסף לטפל באחיו".

לפני חודשיים חזר הסרטן והתפרץ. על אף שעבר את השתלה ולמרות מאבקו העיקש ומאמצי הרופאים להציל את חייו, גופו של עמרי נכנע הלילה למחלה.

"השתלת מח עצם היא פתרון בהרבה מאד מקרים של סרטן, אך במקרה של עמרי זו לא היתה מילת קסם. כשרואים את הכוחות שלו והמלחמה שלו אי אפשר שלא לצבור כוחות. אי אפשר להישבר כשמולך יש ילד כל כך פייטר. לא היה רופא שעמד נפעם מול הכוח שלו והמלחמה שלו", סיפר היום דודו אבי מזרחי.

"אנחנו אבלים וכואבים היום את מותו של עמרי, ילד אמיץ ומקסים, שלמרות גילו הצעיר הפך לסמל של נחישות, עוצמה ושאיפה לחיים. הקשר עם עמרי היקר ומשפחתו לא הסתיים לאחר המבצע, והוא הפך לחלק משמעותי מחיינו וממשפחת עזר מציון.

היום כולנו שרויים באבל וחשים אובדן אישי. לצערנו הרב, במאבק מול הסרטן לא תמיד מנצחים. עמרי נאבק לכל אורך הדרך רבת האתגרים והמרורים באומץ רב ובצורה מעוררת השתאות. עשרות האנשים שמצאו תורם מתאים ועברו השתלת מח עצם בזכות המבצע שהוביל עומרי חייבים לו היום את חייהם. אנו שולחים חיבוק חם ואוהב למשפחה ושלא תדעו עוד צער", אמרה היום ד"ר ברכה זיסר.

על פי נתוניהם של עמותת "עזר מציון" עד היום הצטרפו למאגר 462,416 תורמי מח עצמות פוטנציאליים המכסים קרוב ל- 50% מכלל אוכלוסיית ישראל. מתחילת שנת 2009 נמצאו במאגר הציבורי 204 התאמות ו-45 תרומות מח עצם בוצעו בפועל. החודש (מאי 2009) צפויות להתבצע כעשר תרומות מח עצם מהתאמות שנמצאו בזכות המאגר הלאומי של "עזר מציון".

מאז הקמת המאגר הציבורי ועד היום נמצאו במאגר 1983 התאמות לתורמים פוטנציאליים ובוצעו בפועל 493 תרומות מח עצם, כאשר למעלה ממחצית ההשתלות בוצעו בשלוש שנים האחרונות. מרבית התרומות בוצעו בישראל אך חלק מתורמי מח העצם הצילו אנשים גם במדינות ארה"ב, אירופה, דרום אמריקה, אוסטרליה ודרום אפריקה.

אין לייחס למידע המופיע באתר תחליף לעצה רפואית, התייעצות עם רופא או חוות דעת מקצועית. לקריאה על תנאי השימוש באתר.

Scroll to Top

שמירת דם טבורי - קבל/י הצעות

הרשמו עכשיו, חינם וללא התחייבות!