עמית קדוש - עדין מחכה לתרומת דם טבורי או מח עצם

 עמית קדוש בת ה-6, אשר התפרסמה לפני כחודשיים במהלך מבצע ההתרמה של עמותת עזר מציון למציאת תורמי מוח עצם עבורה ועבור דן דן נבו בן ה-3,עדיין ממתינים שימצא עבורם תורם מח עצם אשר יציל את חייהם.

עד היום נבדקו כ-30 אלף מבחנות מתוך ה-62,300, ונמצאו ארבע התאמות בין תורמים פוטנציאליים לחולים הזקוקים לתרומה, אך עדין לא נמצא תורם עבורה או עבור דן דן, הילדים אשר עמדו במרכז המבצע.

"אנו מאוד שמחים על כך שעד כה כבר נמצאו ארבע התאמות, ועדיין הרוב המוחלט של המבחנות לא נבדק", אומרת ד"ר ברכה זיסר, מנהלת המאגר הלאומי למוח עצם של עמותת עזר מציון. "הציבור שעמד בהמוניו במשך שעות בכדי לתרום יכול להבין שהפעולות האלו כבר מצילות חיים. מיטב אנשי המקצוע מאיצים את תהליך הבדיקה כדי לסיימו בהקדם האפשרי, וברגע שיהיו לנו בשורות נעדכן את הציבור".

המבחנות אשר נאספו ביום ההתרמה הועברו למעבדת סיווג רקמות בארץ, אשר ממפה את הDNA הנדרש, והוטסו למעבדה בלוס אנג'לס. קליטת דגימות הדם, עיבודן ותהליך הפקת הDNA הם תהליכים מורכבים אשר מצריכים זמן. עזר מציון עושים את כל המאמצים לבצעם במהירות המרבית, והמעבדות עובדות בשתי משמרות כדי להספיק ולמפות כמה שיותר מבחנות בזמן הקצר ביותר. 

ביום רביעי האחרון קיימה עמותת עזר מציון מסיבת פורים עבור הילדים החולים. עמית בחרה להתחפש לחיפושית רקדנית. היא בחרה בחיפושית משום "שזאת החיה האהובה עלי עכשיו, הצבעים שלה יפים". אביה יובל קדוש הוסיף כי עמית אוהבת לשיר ולרקוד ולכן בקשה שהחיפושית שלה תהיה גם רקדנית".

עמית העדיפה לחגוג את מסיבת הפורים עם חבריה לכיתה והכינה עבורם משלוחי מנות, אך בעקבות הטיפולים הכימותרפיים שקבלה ממש לאחרונה, מערכת החיסונית של גופה נחלשה וחום גופה עלה. היא אושפזה חזרה בבית חולים שניידר.

מאמרים נבחרים:

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?
שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

אין לייחס למידע המופיע באתר תחליף לעצה רפואית, התייעצות עם רופא או חוות דעת מקצועית. לקריאה על תנאי השימוש באתר.

Scroll to Top

שמירת דם טבורי - קבל/י הצעות

הרשמו עכשיו, חינם וללא התחייבות!