יחד נחקור את הדם הטבורי

החלטתי לפתוח בלוג בנושא של שמירת דם טבורי, מאחר ומרבית החומר הקיים ברשת כיום שייך לחברות הדם הטבורי (דוגמת טבורית, תא לחיים, קריוסייב). זה אבסורד !!! שבהחלטה כה קרדינלית וקריטית אין חומר אובייקטיבי נגיש וכתוב בשפה ברורה לכל אחד ואחת. אין חומר מגוון, שמביא את כל ההיבטים של שמירת הדם הטבורי, אחסונו, והשתלתו וכן באילו מקרים הינו רלוונטי כיום.

האם אנו יכולים לסמוך על הנאמר שם? למרבית ההורים העתידיים אין את הזמן (עבודה, הכנות ללידה, לחץ יום יומי) או היכולת ללמוד את הנושא המורכב לעומק. שאלתי את עצמי, כיצד בהחלטה כה קריטית עם השלכות מרחיקות לכת אין האנשים הללו משקיעים את הזמן הנדרש כדי ללמוד את הנושא לעומק? האם הם מוכנים לוותר על אחסון דם טבורי, בגלל השקעה של כמה אלפי שקלים כעת? או אולי הם מוכנים לחיות באשליה ולוותר בהינף יד על כמה אלפי שקלים ולקוות שאותו הדם הטבורי יציל את יקיריהם בעתיד? 

סיפור אמיתי על הצלחה בארץ של השתלה בילדה חולת לוקמיה

בתקופה האחרונה נחשפתי תודות לחברי הקרובים ולאחי הצעיר לעולם חדש ובלתי מוכר.

סוגיות ולבטים בנושאי הריון, לידה, תינוקות, בדיקות גנטיות, שמירת דם טבורי וכו’  היו הרחק מתחומי העניין שלי בשנים האחרונות.

לאחר השנה האחרונה הפוריה במיוחד, שנולדו סביבי אינספור תינוקות (כבר אי אפשר לעקוב אחרי כמות שכזו ) החלטתי להעמיק את הידע שלי בנושאים הללו, מאחר ונשאלתי מספר פעמים לדעתי והתביישתי להודות, כי ידע רב אין ברשותי .הצבתי לעצמי מטרה לקרוא, לחקור ולפגוש אנשים ולראיינם כדי שאני אדע יותר בתחום וכדי שאביא לכם הקוראים חומר יקר ערך ולחסוך מכם את הזמן בחיפוש אחר חומרים אובייקטיבים ובלתי “משוחדים”.

אומנם במסגרת לימודי למדתי לא מעט על מחלות גנטיות, תסמונות נוירופסיכולוגיות, תאי גזע, יכולותיו הפלסטיות של המוח, התפתחות העובר וכו . רוב החומרים היו תיאורטיים ולא קליניים. כעת החלטתי להעמיק ולחקור גם בפן הקליני ולראיין אנשים בתחום (רופאים, מדענים, אנשי משרד הבריאות), הורים טריים, שבחרו להפקיד את הדם הטבורי ואת אלה שהחליטו לבסוף לא להפקיד את אותו דם הטבורי של ילדיהם באחד מארבעת בנקי הדם הטבורים הקיימים בישראל.

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?
שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

אין לייחס למידע המופיע באתר תחליף לעצה רפואית, התייעצות עם רופא או חוות דעת מקצועית. לקריאה על תנאי השימוש באתר.

Scroll to Top

שמירת דם טבורי - קבל/י הצעות

הרשמו עכשיו, חינם וללא התחייבות!