הגדלת המאגר הציבורי למנות דם טבורי – תזניק את תעשיית התרופות והמחקר הישראלי בתחומי תאי הגזע

נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס ז"ל, ערך ביקור בבנק הדם הטבורי הציבורי "בדמייך חיי". פרס: "הגדלת מאגר דם טבורי ציבורי חשובה ותזניק את תעשיית התרופות והמחקר הישראלי בתחומי תאי הגזע". ביקור זה נערך כחלק ממדיניות הנשיא, לקדם ולפתח את תעשיות תאי הגזע בישראל.

בסקירה שנערכה לנשיא, נאמר כי הבנק עובד בעיקר מול המגזר החרדי בבתי חולים שערי צדק וביקור חולים בהצלחה רבה מאוד. מהנתונים עולה כי הבנק מכיל היום כ- 2000 מנות דם וכי כ- 99% מהנשים החרדיות, מוכנות לתרום דם טבורי למאגר הציבורי.

כמו כן נאמר כי מאגר עתידי של 10,000 מנות דם יוכל להציל חיים של כ- 100 חולים בשנה ועלות תחזוק והכנה של מנת דם טבורי לתרומת מח עצם, מגיעה לכ- 1300$. על פי מדד זה נקבעות תחזיות הפעילות של הבנק.

חזון הבנק הינו להגיע למאגר של 70,000 מנות כדי לתת מענה לכ- 800 מקרי סרטן קשים בשנה, עבור העם היהודי. עלות מימוש החזון – 100 מליון דולר והכוונה בעתיד היא להכניס לתוכנית המימון והתפעול של הבנק הטבורי את חברות הביטוח וקופות החולים.

מאחר והאוכלוסייה היהודית כמעט ואינה מיוצגת בבנקי הדם הטבורי הציבוריים בעולם, בד בבד  עם הייחודיות הגנטית הופכת את המשימה עבור חולים יהודים, למצוא תורם מתאים, לקשה ביותר ולכן תרומות רבות ככל שניתן, מגדילות באופן ניכר את הסיכויי למצוא התאמה לתרומת מח עצם עבור יהודים.

הנשיא שוחח עם החוקרים, סייר במעבדות הדם ואמר בתום הביקור כי הוא רואה עצמו שותף מלא למימוש החזון וכי בכוונתו לפעול מול שר הבריאות וגופי מחקר בינלאומיים על מנת לקדם את פעילות בנק דם טבורי בישראל וכן את תעשיות תאי הגזע הנלוות לפעילות זו.

"ישראל מובילה בעולם במחקרים ויישומים רפואיים, עלינו לשמר את היתרון היחסי של ישראל בתחומים אלו ובראשם תעשיית תאי הגזע בישראל", אמר הנשיא פרס.

תודות לצלם יוסף אבי-יאיר אנגל.

אין לייחס למידע המופיע באתר תחליף לעצה רפואית, התייעצות עם רופא או חוות דעת מקצועית. לקריאה על תנאי השימוש באתר.

Scroll to Top

שמירת דם טבורי - קבל/י הצעות

הרשמו עכשיו, חינם וללא התחייבות!