דם טבורי - ריבוי תאים "לוחמי סרטן"

במחקר, אשר נערך באוניברסיטת טקסס, נבדקו תאים של מערכת החיסון מסוגNatural Killer cells , ("מחסל טבעי" מעתה אקרא להם NK), אשר תפקידם העיקרי הוא חיסול תאי גוף שנדבקו בנגיפים או שהתפתחו בתאים סרטניים.תאים מסוג זה (NK) קיימים בתוך הדם טבורי, ויעילים כנגד מחלת הלוקמיה. נמצא, כי ניתן בתנאי מעבדה להגדיל את כמות התאים הללו לצורך טיפול בחולי סרטן

החוקרים הצליחו להעלות משמעותית את כמות תאי ה- NK ('התאים ההורגים'), אשר נלקחו מתוך דם טבורי, ובכך בעצם להגדיל את יעילות תאים אלה במלחמתם כנגד מחלת הלוקימיה.

כפי שהסברתי בעבר, ניתן להפיק את כל מגוון סוגי התאים מתוך הדם הטבורי. תאי החיסון מסוג ,NK מסוגלים להתביית על המטרה ולהרוג תאים סרטניים, זאת מבלי להפריע לפעולתם התקינה של תאים תקינים. תכונה שכזו מביאה לידי כך, שהתופעה של 'שתל נגד המאכסן' (GVHD), המוכרת אצל חולים, אשר עברו השתלה כלשהי, כמעט שאינה מתרחשת בקרב חולים, שעברו השתלת דם טבורי. תופעת 'שתל כנגד המאכסן' (GVHD) נגרמת בגלל תאי T (סוג אחר של תאי מערכת החיסון) בדם המושתל, אשר מגיבים כנגד תאי הגוף עצמם. כלומר, מתבצעת התקפה של מערכת החיסון על תאי הגוף.

בהשתלת דם טבורי קיימת סבירות נמוכה יותר לתופעת 'שתל כנגד המאכסן' אומר ד"ר פטריק סווידלר מקיי, רופא וחוקר במחלקה לילדים חולי סרטן במרכז הרפואי אנדרסון, טקסס. בנוסף, תאי גזע מדם טבורי הינם מקור זמין יותר, מאשר תאי גזע ממח העצם או ממקורות אחרים. ניתן להשיג אותם מבנקי דם טבוריים ציבוריים ופרטיים, הנמצאים ברחבי המדינה וברחבי העולם.

* מתוך המאמר: Cancer-Fighting Cells in Cord Blood Increased,

Umbilical Cord Cells Are Effective Against Leukemia / Sep 2008

לקריאת מאמרים נבחרים:

גם מבוגרים יכולים לקבל השתלת דם טבורי
יתרונות וחסרונות הדם הטבורי
הוזלת עלויות של איסוף ושימור דם טבורי

יש לך שאלה? תגובה שברצונך לכתוב?
שלחי אלינו בטופס למטה את שאלתך/ תגובתך:

⇐ האתר אינו מתחייב לפרסם כל חוות דעת אלא לפי שיקול דעתו הבלעדי.

אין לייחס למידע המופיע באתר תחליף לעצה רפואית, התייעצות עם רופא או חוות דעת מקצועית. לקריאה על תנאי השימוש באתר.

Scroll to Top

שמירת דם טבורי - קבל/י הצעות

הרשמו עכשיו, חינם וללא התחייבות!